tisdag 2 oktober 2018

Påfyllning i t-shirtlådan

Det är mycket randigt nu. Förutom de två randiga stickningarna jag nyligen har visat upp - koftan till mig och tröjan till sonen (som nu är färdig) - har jag dessutom sytt en randig t-shirt. Tyget köpte jag förra hösten från Andersson och Hjalmarson, samtidigt som det lila tyget som jag sydde en gravid-t-shirt i. Det är återigen deras bomullsribb, som är väldigt mjuk och skön, och ekologisk är den dessutom.
Mönstret är den kortärmade Tonic tee, som jag också använde för min lila variant, men nu förstås utan anpassning för gravidmage (men fortfarande med sju extra centimeter på längden). Jag valde en storlek större än den som rekommenderas för mina mått, eftersom jag föredrar den passformen just nu.
Jag gjorde ett halvhjärtat försök att matcha ränderna i sidorna men misslyckades kapitalt, men det är del väl knappast någon som tänker på, och mig gör det inget. Huvudsaken är att det här är en skön och trevlig vardags-t-shirt som jag vet att jag kommer att använda mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar