tisdag 23 oktober 2018

WIP: prickiga linjer

Det här är det ena av mina två pågående stickprojekt just nu, och det lär dröja innan något av dem blir färdigt, för jag har fått ont i tummen i vänster hand (en sena, kanske?) och försöker skona den så mycket som möjligt.
Det här är mönstret Prickiga linjer från projektet Dela vantar som Hemslöjden i Skåne ordnade, och där finns väldigt många andra fina vantar också. Framför allt gillar jag de lite geometriska, grafiska mönstren, som Regnbågsvantar och Annikas hit o dit. De här ville jag gärna göra i två näraliggande färger, jag tycker att det kan vara snyggt med låg färgkontrast ibland.
Av de två pågående projekten (det andra är en tröja som jag inte har några bilder av ännu) är det här lägst prioriterat de få gånger jag vågar utsätta min tumme för belastningen att sticka, eftersom jag inte har tänkt behålla de här vantarna själv och inte heller vet vem som ska få dem, jag stickar dem bara för att de är fina. Tröjan är jag mycket mer sugen på att färdigställa och använda.
Istället för att sticka försöker jag sy lite mer, men det är ju som bekant en mindre portabel hobby, och mindre kompatibel med tv-tittande. Min ambition (delvis föranledd av omorganisationen i somras) är att använda en del fintyger som jag har sparat på och inväntat rätt projekt för, respektive att sy projekt jag har planerat och köpt tyg till, men dragit mig för av någon anledning. Jag tror inte att det här kommer att gå fort, men trägen vinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar