fredag 28 september 2018

WIP: Flax Light

Jag fortsätter sticka till knodden, förtjust över att kunna använda upp restgarner och enstaka nystan så länge han är så här liten. Nu håller jag på med tröjan Flax Light i (mestadels) rester av Sandnes Lanett och Dandelion Rosy Sport.
Det grå och det vita garnet är rester från Glittertind, de olika turkosa tonerna är rester av Dandelion Yarns garnklubb som jag stickade en sjal av, och det mörkblå är ett nystan Sandnes Lanett som jag köpte till för att jag tyckte att det vore snyggt som avslutning på gradienten. Det är ju ett inte helt okänt fenomen att det som börjar som ett restgarnsprojekt lätt kan sluta med att man köper mer garn, men ett 50-gramsnystan är väl inte så blodigt.
Mönstret är gratis och finns i alla storlekar från baby till vuxen. Det här är storleken 1-2 år, så jag räknar inte med att tröjan kommer att passa den här vintern, men däremot nästa. Vi får se om det stämmer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar