fredag 26 mars 2021

Upphittat

På sista tiden har båda barnen börjat somna i rimlig tid, vilket har gett mig mer tid att sy om kvällarna. Dessutom har jag nu äntligen lokaliserat de sista sybehören som jag ännu inte hade packat upp efter flytten (de låg i en flyttlåda märkt ”jox, källaren”).


Sammantaget har det resulterat i en del inspiration att sy och laga. Jag har till exempel fållat ett par vandringsbyxor som jag köpte för snart två år sedan och som har legat i att fixa-högen sedan dess. En skjorta vars ena ärm hade spruckit har fått ärmarna avklippta och ärmhålen fållade för att jag ska kunna använda den som ärmlös ett tag till.

Fler lagnings- och förbättringsprojekt står på tur: jeans ska lagas (mina och sonens) och en dragkedja ska bytas (eller i alla fall sys i snyggare) på en av mina tröjor. Den stora högen med halvdana kläder minskar, och en liten arbetsinsats ger stor förbättring. Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar