måndag 5 april 2021

WIP: Seascale

För ett par år sedan råkade jag läsa det här blogginlägget om gansey-tröjor, inklusive ett tips om att kunna ladda ner ett mönster gratis. Även om dessa tröjor tydligen traditionellt sett ska vara mörkblå började jag planera för en naturvit variant.
Garnet köpte jag i somras. Jag fick en dag att åka på utflykt och roa mig på egen hand, och jag åkte bland annat till Båvens spinnhus i Sparreholm. Där klämde jag och klappade på garnhärvor och uppstickade plagg, och köpte till sist fem härvor tvåtrådig finull.
Nyligen tyckte jag att det var dags att påbörja det här projektet. Det är behaglig stickning och jag gillar det ganska blygsamma strukturmönstret.

Den här vintern har jag inte alls utnyttjat hela min garderob av stickat, utan mest gått i samma ullfrottétröja hela tiden, för det är ändå ingen som någonsin ser en utan jacka eftersom man inte umgås inom hus, men kanske kommer det en dag när en snygg vit tröja är precis vad jag behöver, och då kommer jag att vara beredd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar