lördag 13 mars 2021

Ulloverall

Nu har jag sytt mer i ullfrotté, det gäller att passa på innan vintern är över. Lillasyster har fått en overall i tyg från Woolpowers fabriksbutik, det är deras 200-gramskvalitet. Till storebror sydde jag en sådan här i det tjockare 400-gramstyget som han vara det mest använda plagg jag någonsin har sytt. Han använde den i mer än ett år i vagn, bil och sele. I väntan på att lillasyster växer i detta fantastiska plagg har hon alltså nu fått en egen overall i lite mindre storlek.

Mönstret är från Brindille & Twig och jag sydde storlek 74, som är lite större än vad hon använder just nu, men det gör inget att overallen är lite stor, det är bara bra att ärmar och ben är lite långa och värmer lite extra.
Samtidigt som jag klippte ut delarna till den här började jag också klippa ut delar till en huvtröja till mig i samma tyg för att kunna pussla med bitarna och få så lite spill som möjligt. Om jag bara kunde hitta mitt förråd med dragkedjor så kunde jag sy tröjan också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar