lördag 26 december 2020

FO: julklappsvantar

Förra året fick jag i julklapp en stickbok som heter Småstickat, med mönster till en massa vantar, sockar och mössor till barn. Till den här julen när jag skulle sticka vantar till sonen hämtade jag lite inspiration ur den.


Han gillar gult och fascineras av traktorer och liknande, så det blev ett par vantar i gult och grått, där den ena har en traktor och den andra en grävskopa. Traktorn är egentligen hämtad från sockmönstret, och jag fick mixtra lite med maskantalet. Muddarna är inte alls enligt mönstret, utan är inspirerade av Barnehagevotter, som jag har stickat tidigare. Jag gnuggade vantarna lite i vatten så att de drog ihop sig något, men de är ändå lite stora. Mottagandet blev lite svalt eftersom sonen vid det laget var ganska utmattad av allt julståhej, men jag hoppas att han kommer att uppskatta dem så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar