tisdag 7 augusti 2018

Omorganisation

Jag har tidigare visat min syhörna, som nog aldrig mer har varit så prydlig som när det inlägget skrevs. Runt symaskinen ligger nu diverse askar med sybehör, garnstumpar, tygrester och papperslappar. Symaskinskartongen har stått tom bredvid bordet och tjänat som avställningsyta för ytterligare krafs, främst min pärm med mönster.
Nu har det dock skett en stor förbättring, inte på det estetiska planet men på det praktiska. Eftersom vi numera är tre i familjen försöker jag febrilt skapa plats för alla prylar som den tredje personen behöver, och en lösning som jag inte förstår att jag inte har tänkt på tidigare var att lägga mitt tygförråd i symaskinskartongen och därmed frigöra plats på annat håll.
Förrådet kommer att vara lite mindre överblickbart på det här viset, men det är smällar man får ta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar