torsdag 16 april 2020

WIP: Lilla Karlsö

Min Seachange-kofta är nästan färdig, jag behöver bara klippa upp den fram, sy i band för att täcka klippkanterna och sy i knappar. Den låg i dvala ett tag eftersom jag inte trodde att jag hade några passande knappar hemma och inte ville gå i affärer mer än nödvändigt för att handla, men sedan hittade jag en liten påse träknappar, så nu kan jag komma igång igen.
Jag har också stickat ett annat litet projekt på sistone, men det är en teststickning, så det kan jag inte visa upp här.
Däremot har jag ytterligare ett projekt på gång att berätta om. Precis som förra julen fick jag och sonen i julas en gemensam julklapp i form av garn som var öronmärkt för en barntröja. Även i år var det Sandnes tynn alpakka ull, denna gång i beige, brunt och blått. Jag kom att tänka på Erika Åbergs fina tröja Lilla Karlsö och satte igång, efter att ha kompletterat julklappsgarnet med lite rostrött från förra årets tröja.
Det är så mjukt och härligt garn, och mönstret har hittills varit väldigt roligt att sticka. Jag hoppas att tröjan får godkänt av sonen, han börjar bli väldigt bestämd vad gäller kläder. Han gillar i alla fall den förra, så jag håller tummarna för att den här också blir populär när det väl är dags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar