onsdag 6 maj 2015

Syhörnan

Jag fortsätter använda mina egenhändigt gjorda kläder, mest koftor, sockar och de ständigt aktuella halvvantarna. Jag har också en klänning som jag har sytt, som jag brukar gå runt i hemma, men som är ganska anskrämlig och som jag därför inte tänker visa upp.
Härom dagen hade jag i alla fall en av mina hemsydda kjolar på jobbet, och fick komplimanger av två kollegor för den. Till den hade jag dessutom en kofta jag har stickat, detaljerna syns inte på bilden, men det är en Audrey in Unst i alpacka. Supermjuk, supervarm men tyvärr supernoppig. Mer om den en annan gång, kanske.

Jag har ännu inte kommit så långt med mina föresatser att sy, men jag har i alla fall fått hem ett litet bord som har fått bli sybord. Att ha symaskinen uppställd jämt kommer kanske att främja mina ambitioner lite grann i alla fall.

På stickfronten är jag nästan färdig med kroppen på Siri-koftan och ska övergå till ärmarna så snart jag inte försöker sticka och se på ishockey samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar