tisdag 16 januari 2018

Prickigt linne

Som planerat har jag fortsatt sy mammakläder, närmare bestämt linnet Cordelia. Tyget hade jag kvar från en Lady skater-klänning jag sydde för ett tag sedan. Det var lite pilligt att lära mig applicera vikresår och få den lagom spänd, men i övrigt var det ett enkelt projekt.
Linnet är väldigt bekvämt och ordentligt långt så att det täcker magen och varje skymt av de praktiska men inte särskilt snygga maggördlarna på de byxor och kjolar jag för tillfället är hänvisad till. Nu när det är ganska kallt ute är det också skönt att mudden längst ner stänger ute all vinterkyla som annars kan smyga sig in.
Nu slits jag mellan att sy fler sådana här linnen och att sy t-shirts med samma typ av rynkning för att göra plats för magen. Oavsett vad det blir härnäst är jag ganska sugen på lite nya kläder, garderoben börjar kännas lite enformig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar