måndag 1 januari 2018

Det senaste året

Liksom tidigare år har jag sett över mina sydda och stickade projekt, min garnkonsumtion och mina garninköp. Resultatet är lägre på alla fronter än de senaste åren.
Ravelry talar om för mig att jag under 2016 har stickat färdigt 16 saker, varav 8 till mig själv. De senaste åren har jag snarare hamnat på ungefär 12-15 saker till mig själv. Jag har inte heller sytt så mycket, bara fem plagg, mot tio året innan. Dock har jag även köpt ganska lite kläder, så proportionerna mellan de tre kategorierna är ungefär som vanligt.
För första gången sedan jag började sticka har jag under året använt mer garn än jag har köpt, förrådet minskade med ungefär 400 gram garn. Det var inte direkt ett medvetet val, tvärtom har jag till exempel köpt en del souvenirgarner och reagarner, men på något vis har jag kanske uppnått en balans och en insikt om att jag faktiskt inte måste köpa alla fina garner jag ser.
De plagg jag har gjort som har använts mest är nog årets två varma sjalar, den röd-grå-randiga och den grönsvarta. Även min svarta Plantain har jag använt mycket, särskilt på sistone.
Mest stolt är jag nog över vantarna jag komponerade ihop (även om jag konstigt nog inte har använt dem sedan det blev kallt, det måste jag ändra på!) och min huvtröja i ullfrotté.
Planerna för framtiden är framför allt att fortsätta göra väl genomtänkta projekt som kommer till användning. Både flerfärgsstickning och diverse varma tröjor står på önskelistan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar