lördag 23 januari 2021

WIP: the Capitol

Mitt sticksug har faktiskt kommit tillbaka lite. Jag har stickat lite på spetssjalen jag håller på med, och trots ett par motgångar (eller klantigheter) känns den rolig. Härom dagen startade jag även ett nytt litet projekt.


På instagram såg jag mössan the Capitol, som ska efterlikna kupolen på Kapitolium i Washington. Dels roades jag av idén att göra mössmönster av kupoler, dels tyckte jag att den var snygg och dels kändes det lite symboliskt. Jag hade inget lämpligt vitt garn hemma, men däremot ljusgrå Tynn alpakka ull från Sandnes, som kändes som ett bra alternativ.

Det visar sig att jag kan sticka medan jag läser för sonen, om han håller i boken och bläddrar, så jag får mer sticktid än man skulle kunna tro. Det finns alltså vissa utsikter att omsätta stickpeppen i faktisk stickning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar