fredag 22 mars 2019

WIP: randig tröja

Jag hade en gång en tröja som jag hade köpt på second hand. Den var lite för kort i ärmarna och hade konstiga proportioner, men jag använde den jämtjämtjämt och tyckte mycket om den. När jag började sticka gav jag tillbaka den till second hand och lovade mig själv att jag skulle sticka en liknande, men som passade lite bättre. Nu har den tiden kommit.
Den gamla tröjan hade breda ränder i ljusgrått och mörkgrått, rullkant nertill och i ärmsluten och en rullkrage. Mörkgrått garn hade jag kvar från en tidigare kofta, och strax före jul köpte jag till det ljusgrå. Båda är från Solkustens spinnverkstad. Jag följer i stora drag gratismönstret Brick (och nu slår det mig plötsligt att jag inte riktigt vet om ursprungströjan var en raglan eller hade isydda ärmar, men den nya blir i alla fall en raglan, tralala!).
Annars finns inte mycket att säga, mer än att jag har stora förhoppningar om en bättre tröja än originalet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar