torsdag 6 september 2018

FO: små vantar

Det som egentligen borde stå på tur att visas upp är min färdiga randiga kofta, men den väntar dels på knappar och dels på ordentliga foton, jag tycker att den förtjänar foton som gör den rättvisa.
Istället har vi här mitt senaste lilla projekt, ett par restgarnsvantar till knodden.
Jag plockade fram lite lyxiga rester av tunna garner och improviserade något som jag hoppas är lagom stort i vinter. Av de två blå garnerna hade jag bara små nystan kvar och ville använda upp allt, så jag försökte ta hälften till första vanten och lämna hälften till andra, men de blev betydligt mer omaka än jag hade för avsikt. Inte för att det gör mig något.
Jag funderar på att sticka ett par till i alpacka, som borde bli ännu varmare. Hurra för babystickning, det går så snabbt och man får använda sina mysiga restgarner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar