onsdag 2 november 2016

FO: Grace

I samband med utflykten till Syfestivalen gjorde Ina mig den stora tjänsten att föreviga koftan jag stickade färdigt nyligen, alltså min grå Grace.
Dessutom kunde jag inte låta bli att gå förbi Dandelion Yarns stånd och visa upp den, eftersom det var därifrån jag köpte garnet i vintras.
Det är ett bra mönster, ärmarna är kanske lite smalare än jag skulle önska men i övrigt sitter koftan väldigt skönt. Jag gillar hålmönstret, det ger plagget liv men är ändå neutralt.
Garnet är supermjukt, som de flesta mjuka garner har det visserligen blivit lite noppigt efter flitig användning, men inte värre än att det går att hålla efter. Jag älskar färgskiftningarna, de är som en mulen himmel eller en istäckt sjö. Dandelion Yarns kan sina saker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar