söndag 3 april 2016

Afternoon blouse

Jag har sytt en blus som jag är grymt nöjd med!

Mönstret heter Afternoon Blouse och är ritat av Jennifer Lauren Vintage. Tyget köpte jag på Myrorna för ett tag sedan för 25 kronor. Jag tror att det är bomull, men jag är inte säker - mjukt är det i alla fall. Det var ingen stor bit jag fick tag i (framför allt tror jag att tyget bara var 80 cm brett, eller något), så det blev inte mycket kvar.

Jag lyckades inte riktigt, som namnet antyder, sy blusen på en eftermiddag, men den var verkligen inte svår att få till. Man behöver inte krångla med passform eller dragkedja, så konstruktionen är mycket enkel. Jag är som sagt helnöjd och kommer att sy fler sådana här.
Mönstret innehåller också en klänningsvariant, och jag kan mycket väl tänka mig att sno ihop en lätt sommarklänning när den tiden kommer. Kanske kan jag hitta ett silkigt tyg och sy världens enklaste festklänning? Ja, ni hör ju, det är ett nytt favoritmönster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar