torsdag 16 maj 2019

Me-Made-May, andra veckan

Andra veckan av Me-Made-May har gett oss lite varmare väder, och vantar och mössor har inte varit fullt lika flitigt använda. Jag har också blivit sämre på att dokumentera vad jag har haft på mig, men några sporadiska bilder har jag att visa upp.
Min Afternoon Blouse har jag använt dels med en mörklila kofta, dels som här med min grå Grace, en av mina absoluta favoritkoftor som passar till allt.
Sedan har vi kombinationen svart Plantain med prickiga kanter och Audrey i tweed. Jag gillar att använda de här två plaggen tillsammans, det roar mig att jag har två saker som är röda med orangea prickar.
Bilden ovan är tagen i en extra konstig vinkel för att visa att det faktiskt är en klänning jag har på mig, en Lady Skater med trekvartsärm, den första jag sydde från det mönstret. Den dagen (i måndags?) använde jag den med strumpbyxor och kofta, men idag har jag använt den med bara ben och utan kofta över.
Utöver detta har jag haft min Bronte Top, som jag har insett att jag använder alldeles för sällan, men den blev tyvärr nersölad innan jag hann ta en bild. Om jag kommer mig för med att tvätta den innan månaden är över kanske den dyker upp igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar