onsdag 8 maj 2019

Me-Made-May, första veckan

Det är en kall maj hittills, och vissa dagar hade nog ulltrikåtröjorna inte varit helt fel. Minst två egengjorda plagg per dag har det blivit - t-shirt och kofta - och ofta även stickad sjal, stickade sockar, vantar och mössa.
Min långärmade Tonic Tee har varit framme och kombinerats med olika sjalar och koftor. Dess kompis, den kortärmade Tonic (hu vad dåliga de fotona är!), har också använts men jag glömde att fota den.
Min Bonn Shirt (också usla bilder i det inlägget!) är jag fortfarande väldigt stolt över. Att laga den blå koftan är ju ett annat av mina mål för månaden, men den går att använda även med fransig mudd.
Mer t-shirt och kofta: blå Plantain och mörkgrå Constant Carving (som även syns på bild två), en av mina favoritkoftor.
Hemma har jag också gått i egensydd kjol, men ute är det inte väder för det. Tur att det är mycket kvar av maj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar