fredag 30 december 2016

Ännu ett år

Liksom i slutet av förra året funderar jag över min garnförbrukning och proportionerna av stickat, sytt och köpt/fått i min garderob.
Jag har gått mer plus i garnlagret det här året jämfört med 2014 och 2015, hela 1200 g. En stor del av förklaringen till det är ett stort och hemligt projekt som borde bli klart ganska snart, så jag tror att jag ändå ligger ganska bra till. Jag ska i alla fall försöka använda en del av mina fina garner och inte köpa så mycket nytt på ett tag, jag har en del bra planer som involverar garn jag redan har.
Jag har stickat 15 saker till mig själv i år, sytt tio och köpt eller fått ungefär tolv. Det känns som ganska bra siffror. Framför allt är det roligt att jag flitigt använder det mesta av det jag syr och stickar, av årets syprojekt är det framför allt den här blusen och den randiga långärmade tröjan som jag har använt om och om igen. Av de stickade projekten är jag nog hittills mest förtjust i den här sjalen från början av året. Undrar vad 2017 års favoriter kommer att bli?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar