lördag 13 februari 2016

Nya fynd

Mitt sybord är uppställt i vardagsrummet, och när jag ska klippa till tyg till ett syprojekt tar jag vardagsrumsgolvet i anspråk. Det betyder att så länge julgranen upptog en stor del av golvytan kom jag mig inte för med att sy. Nu när granen är borta har jag i gengäld fått ett sömnadsryck, och på några kvällar under veckan som gick har jag sytt en långärmad Plantain i samma röda ullribb som jag använde till min senaste klänning - bild kommer snart.
Jag blev så peppad av att hastigt och lustigt ha sytt en tröja att jag genast ville börja på ett nytt projekt, men det jag var sugen på krävde att jag köpte ny tråd, och när jag ändå var på stan för att köpa den gick jag in på Myrorna, och så kom jag hem med det här.
Längst till vänster har vi ett par långa och smala gardinlängder (antar jag att det är) i ett tyg som känns lite skumt och syntetiskt men har ett mönster som jag tycker är riktigt läckert. I mitten ligger en ganska liten av något som känns som bomullstyg, som jag hoppas kan bli en blus. Till höger, slutligen, ligger ett ganska stort sjok av glansigt och silkigt tyg som jag inte riktigt känner mig mogen att hantera än, men jag kunde inte motstå det. Faktum är att Myrorna idag hade ovanligt mycket tyg i form av metervara, alltså inte i form av påslakan och gardiner, och det krävde viss självdisciplin att välja dessa tre bitar, men jag är mycket nöjd med mitt slutgiltiga urval. Hurra för second hand-fynd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar