måndag 8 februari 2016

Vårgrönska

I helgen har jag utnyttjat dagsljuset till att ta bilder av något som blev klart förra veckan: handspunnet garn!
Jag gick en spinnkurs för över ett år sedan och lärde mig spinna på slända. Efter det beställde jag en turkisk slända från Gammeldags, tillsammans med lite ull att öva på. Jag övade flitigt förra vintern med en liten grå härva på ungefär 30 gram som resultat,  och nöjd över min framgång beställde jag mer ull, denna gång från Willow Fairy Wool på Etsy, och fortsatte spinna. Av okänd anledning kom jag av mig någon gång under våren, och först nu tog jag mig i kragen och avslutade min påbörjade härva.
Det är Bluefaced Leicester-ull i en färg som heter Spring Woodland, gröna och bruna nyanser som jag tycker blir väldigt fina när de blandas lite. Jag har inte kommit så långt i min hantering av färg när jag spinner, utan jag håller mig till att köpa ull där det inte spelar så stor roll hur färgerna hamnar. Jag har redan börjat på nästa lilla spinnprojekt, som jag hoppas inte kommer att ta ett helt år att bli färdig med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar