söndag 21 februari 2016

FO: Anundsjövantar

Nu är Anundsjövantarna klara!
Jag är nöjd med dem, möjligen är tummarna lite för stora, men å andra sidan är det kanske inte så dumt med lite utrymme. Jag är lite sugen på att starta ett nytt par flerfärgsstickade vantar med en gång (jag tänker mig ett par Martjärn i blått och vitt), men jag lägger band på mig och utnyttjar flerfärgs-peppen till att fortsätta lite på min estniska tröja, som går väldigt långsamt framåt. Sist den syntes till här var i september, när jag hade en halv ärm. Nu har jag snart en hel ärm, som ser ut så här.
Jag fick lite hybris eller hjärnsläpp när jag började på den, och tänkte att jag nog skulle kunna få till snygga ökningar i mönstret utan att ha en enfärgad skarv, så att säga. Det har inte direkt blivit så snyggt som jag hade tänkt mig.
Skarven kommer ju att vara in mot kroppen och inte synas så mycket, så jag låter det nog vara så här, men vackert är det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar