tisdag 23 juni 2015

Sockplaner

Ikväll har jag stickat färdigt Siri (bilder kommer en annan dag; jag har förresten inte fäst trådarna eller sytt i knapparna men räknar koftan som färdig ändå) och i enlighet med mina regler kan jag nu påbörja ett nytt projekt parallellt med Featherweight-koftan (som växer i ganska god takt). Jag är väldigt sugen på att låta det nya projektet bli ett par sockar.

Jag börjar bygga upp ett bra lager sockar, och fler ska det bli. Jag har förstås haft raggsockar förr, men den här sorten är något annat. De är tunna nog att ha i vanliga skor men varma nog för kyliga sommarstugegolv, och de är så pass tjocka att de är snälla mot fötterna om man ska gå långt. Jag tror att de kan komma väl till pass vid fjällvandring.
Sagt och gjort, nu åker strumpstickorna fram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar