måndag 25 maj 2015

Fler souvenirer

Strax efter min resa till Amsterdam var jag ute och reste igen, denna gång till England. Vid tidigare Englandsbesök har jag spanat in Loop i London, som är en mycket fin affär där man hittar en massa garner som här i Sverige bara finns att köpa på nätet (om ens det). Under den här resan var jag dock inte i London, däremot i Oxford, där det finns en supermysig liten butik vid namn Darn it and stitch. Jag hade kollat upp den i egenskap av garnbutik, men det visade sig att de hade fina tyger och söta sybehör också. Allt var väldigt fint ordnat, till exempel hade de stuvbitar av tyg som inte låg i ett oordnat trassel, utan som var vikta, ombundna med band och prydligt travade i en låda.
Från detta trevliga ställe köpte jag alltså med mig ett par souvenirer: en härva garn från Oxford Kitchen Yarns, en lokal färgare (vilket ju hörs på namnet) och lite rött bomullstyg. Jag har nämligen insett att jag  nästan bara har gröna och blå tyger hemma, och tänkte försöka variera mig lite. (Tyget är lite mörkare och mindre rosa i verkligheten.)
Apropå tyger och sömnad har jag sytt färdigt min Plantain t-shirt och är riktigt nöjd. Bild kommer nog någon annan gång, just nu ligger den i tvätten. För att hålla mina föresatser för me-made-May behöver jag sy ett plagg till den här veckan, och det är faktiskt på gång. Fortsättning följer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar