torsdag 30 april 2015

Me-Made-May 2015: mina föresatser

Det är snart maj (herregud, är det maj redan?), och jag kom på härom dagen att jag förra året vid den här tiden grottade ner mig i diverse bloggar skrivna av folk som följde Me-Made-May, och tänkte att det vore roligt att göra det någon gång. Alltså, here goes.
Me-Made-May handlar om att faktiskt använda de kläder man tillverkar (tanken bakom kan man läsa om här, till exempel), men man kan sätta sina egna mål också. Jag använder mina stickade plagg regelbundet och eftersom maj brukar vara en koftmånad, ibland till och med en vantmånad, kommer jag inte att ha några svårigheter att varje dag ha på mig något jag gjort själv. (Jag har dock inte ambitionen, som vissa, att ha olika egenhändigt gjorda plagg på mig varje dag.) För att få lite snurr på min klädsömnad har jag därför som extra mål att sy (eller sy färdigt, ty jag har några oavslutade projekt) två plagg under maj månad. Det kan bli lite körigt, för jag kommer nog att vara bortrest en del och i största allmänhet ha mycket för mig (som alltid i maj!), men det borde vara görbart. Den här tyghögen har jag tänkt ska vara förvandlad till kläder innan månaden är över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar