onsdag 15 april 2015

WIP: Siri

Jag försöker att inte ha mer än två pågående stickningar samtidigt. Den ena är just nu koftan Siri av Viffla. Jag har varit sugen på en sådan sedan den dök upp på hennes blogg, innan mönstret kom ut, men först nu har det blivit dags. En anledning till att det dröjde så länge var att jag egentligen behöver en mindre storlek än den minsta som erbjuds i mönstret, och jag funderade ett tag på hur jag skulle åstadkomma det. Jag tror att jag - när den tiden kommer - helt enkelt kommer att lägga upp färre maskor under armarna. Vi får se om det funkar. Än ser inte stickningen mycket ut för världen, men jag har stora förhoppningar.
Jag stickar den i fantastiskt mjukt, mossgrönt tvåtrådigt ullgarn från Fjällbete. Jag har en stor vurm för traditionellt, rustikt garn, och eftersom jag inte är särskilt besvärad av sticksig ull kan jag hänge mig åt denna vurm fullt ut. Just det här garnet tycker jag ändå är väldigt mjukt för att vara av den här typen. Det är färgat på grått garn, och det ger så otroligt fina skiftningar. Bilden gör inte riktigt färgen rättvisa, och för att förklara hur mjukt garnet är (i alla fall i mitt tycke) borde jag egentligen lägga in en bild av hur jag sitter och klappar på provlappen när jag ser på tv bara för att den är så mysig. Nåväl, den här koftan ska väl dyka upp på bloggen igen när den är färdig, även om det lär dröja ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar