tisdag 13 augusti 2019

En ärmlös Tova

I början av sommaren sydde jag en sak som jag först nu har fotograferat, och dumt nog visade det sig att alla bilderna var antingen oskarpa eller för mörka. Jag bestämde mig för att mörkt är bättre än oskarpt.
Det här är en del av min Summer of Basics-plan, och det är en ärmlös Tova i ett tyg som jag köpte på Myrorna någon gång. Jag vet inte vilket material det är, och det visade sig att det fransar sig något oerhört, så det var lite stressande att arbeta med. Det var en ganska liten bit som precis räckte till denna ärmlösa variant, och jag har en ungefär lika stor grön tygbit i samma material som jag köpte vid samma tillfälle. När jag gör något av den ska jag komma ihåg det där med fransandet.
Koftan som ingår i samma plan håller jag fortfarande på med, jag tappade lite fart när jag kom till ärmarna. Vad gäller den tredje delen har jag inte kommit längre än att jag håller på att tejpa ihop mönstret till en skjortklänning, vi får se hur det går med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar