fredag 2 augusti 2019

Mera ullfrotté

I sommar har vi bland annat varit i Jämtlandsfjällen, och på vägen passerade vi återigen Woolpowers fabriksbutik och jag passade på att fylla på lagret av ullfrotté.
Jag har fortfarande inte riktigt lyckats sy den ultimata tröjan för fjällvandring. Jag har ju en riktigt tjock huvtröja, men den är lite väl tung och kompakt, och en lite tunnare tröja med krage, som jag använde nu i fjällen, men jag insåg att det ändå är bäst med huva. Därför inhandlade jag totalt fyra meter 200-grams ullfrotté för att kunna sy en tröja med både fickor och huva.
Till min stora förtjusning sålde fabriksbutiken även påsar med blandade dragkedjor (delbara, i tröjlängd) till ett mycket bra pris, så jag köpte en påse med tio stycken. Nu planerar jag den ultimata tröjan: svart huvtröja i tunn ullfrotté, kanske med dragkedja i någon rolig färg. Det kliar i fingrarna att sätta mig vid symaskinen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar