tisdag 27 augusti 2019

WIP: typ Selbuvantar

Jag har inte så mycket stickpepp just nu, och inte så mycket sticktid heller, fast det hjälper lite att jag har börjat jobba igen och kan räkna med kafferasterna varje för- och eftermiddag. Jag tragglar vidare med ärmarna på min kofta och är ganska oinspirerad (ärmar har den effekten på mig), och jag har en liten lista på saker jag tänker sticka framöver, men mer av pliktkänsla än av lust. Mitt andra pågående stickprojekt påbörjade jag också mest för att jag hade planerat det för ett bra tag sedan och lagt fram garn och stickor. Sedan visade det sig i och för sig vara riktigt kul.
Jag har ett häfte med Selbumönster, och jag har funderat ett tag på att använda något av mönstren för att sticka ett par vantar i tjockare garn. När jag räknade och funderade lite kom jag fram till att jag skulle kunna använda ett av barnmönstren för att få lagom många maskor. Huvudmotivet är alltså taget därifrån, och sedan har jag plockat detaljer från andra mönster.
Det grå garnet är märkbart tjockare än det turkosa, men det verkar funka ändå. Trots min måttliga entusiasm (särskilt nu när det plötsligt är 26 grader ute) tror jag att jag kommer att vara väldigt nöjd med de här vantarna när de blir klara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar