måndag 5 mars 2018

Årets julklappar (till mig själv)

Julen 2016 var en av mina julklappar ett medlemskap i Dandelion Yarns garnklubb, som innebar ett trevligt och mjukt paket per månad under januari, februari och mars. Till den här julen bestämde jag mig för att ge mig själv något liknande i present, men inte någon existerande garnklubb, utan garn från olika färgare som jag har velat prova. Jag har länge spanat in Limmo Design, Moods of Colors och Manduzana, och efter lite funderande kom jag fram till att jag skulle köpa en härva garn från vardera och kombinera dem till en randig kofta. Hittills har jag köpt två härvor, och jag tror att det här kan bli riktigt bra.
Först köpte jag den vänstra härvan från Limmo Design, ett handfärgat sockgarn i färgen Björk. Några veckor senare slog det mig att färgen Golden Olive Moods från Moods of Colors - här på den ekologiska garnbasen Pure Essence of Falklands - förmodligen skulle plocka upp de gröna färgerna i Björk på ett fint sätt, och när härvan kom med posten visade det sig att de matchade väldigt väl. Nu är planen att beställa något grått från Manduzana för att knyta ihop det hela, och sedan kan jag sätta igång med min kofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar