torsdag 22 mars 2018

WIP: vantarna Doris

Förutom sjalen håller jag också på att sticka ett par vantar ur boken Vantar för alla årstider, som jag fick i present när den kom ut men inte har stickat något ur förrän nu. Det här är vantarna Doris, som är mina favoriter, och som synes har jag just blivit färdig med den första vanten.
Färgåtergivningen i bilden är inte helt korrekt, den gröna färgen är mörkare i verkligheten, mer olivgrön än limegrön.
Jag behöver verkligen inga fler vantar, och även om jag behövde det skulle det här kanske inte riktigt vara mina färger, så det här är ett projekt som jag startade för att jag kände för att sticka det snarare än för att jag vill ha de färdiga vantarna. Det är alltså troligt att de här hamnar på presentlagret när de är färdiga. Sådana projekt måste man väl också få ha ibland?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar