söndag 18 mars 2018

WIP: vintersjal

När jag nyligen skrev om mina julklappar till mig själv började jag tänka på förra årets garnklubb och vad jag skulle vilja göra av det garnet. I januari fick jag en härva spräckligt garn och i februari fem mindre nystan i en gradient som matchade det spräckliga, och jag har letat efter ett sjalmönster som skulle kunna göra en sådan kombination rättvisa. Efter några ravelrysökningar efter flerfärgade sjalar fastnade jag bland annat för det här mönstret. Kanske påverkades jag lite av att det visades i en liknande färgskala som gjorde det lätt för mig att föreställa mig hur min egen sjal skulle kunna se ut, men jag tilltalades också av de hundtandsmönster-liknande partierna.
Det är behaglig stickning, avkopplande men omväxlande, i mjukt garn och i färger jag gillar, och det är ett projekt som passar mig alldeles utmärkt just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar