onsdag 1 juni 2016

Tack för den här gången

Me-made-May är över för den här gången, och beroende på hur man ser det kan man säga att jag lyckades med mina föresatser. Jag hade något jag sytt eller stickat på mig varje dag även den sista veckan, även om jag dokumenterade plaggen i väldigt låg utsträckning:
24 maj hade jag min blommiga Lady Skater.
25, 26, 27, 28 och 29 maj är lite oklara, men någon av dagarna hade jag min Afternoon Blouse, jag vet att den randiga koftan var framme vid något tillfälle och förmodligen någon annan kofta också. Kanske stickade sockar också, det var ju ett par kalla regniga dagar där.
30 maj hade jag ingen egen kreation på mig under dagen, men bytte till min gröna kjol när jag kom hem från jobbet.
31 maj hade jag min Afternoon blouse igen.
Det andra delmålet, att använda alla de sydda plagg som vädret och övriga omständigheter tillät, vet jag inte om jag kan säga att jag klarade. Jag använde tre av fyra kjolar (den rutiga bedömde jag höra vintern till och packade undan), två av fyra klänningar plus en nysydd (den röda ulltrikåklänningen tyckte jag var för vintrig, och jag använde inte min gröna Françoise) och fyra av fem överdelar (inte ulltrikåtröjan).
Jag vet inte om jag kan motivera varför jag inte använde Françoise, eller om jag ska se det som ett misslyckande. Ett skäl är att jag tycker att den är lite för kort för att ha på jobbet, och det uppstod inte så många sammanhang där den hade funkat. Ett annat skäl är dock att den inte sitter så bra, så frågan är om jag skulle ha valt bort den även om tillfälle hade bjudits. En vacker dag ska jag plocka fram den och se vad problemet egentligen är och om det går att åtgärda.
Insikter efter den här månaden: jag är egentligen ganska nöjd med hur det har gått. Jag skulle gärna sy fler överdelar, men i ärlighetens namn är det inget jag behöver. I största allmänhet ger jag mig själv en klapp på axeln och säger tack för den här gången.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar