onsdag 8 juni 2016

Skogen och alla träd

Nu har det varit en veckas tystnad här, men det betyder inte att jag inte stickar eller syr. Det är bara det att inget har blivit färdigt på ett tag, och jag har inte haft så mycket annat att säga heller. Ikväll håller jag på med ett syprojekt som jag påbörjade för någon vecka sedan och har drömt om ännu längre: klänningen Anna av By Hand London. Mer om mina visioner och om processen kommer när klänningen är färdig, men för ögonblicket får det räcka med en glimt av tyget:
Detta är en second hand-fyndad gardin i bomull/polyester som jag köpte för ganska länge sedan, jag minns inte ens när, som jag nu till sist ansåg mig mogen att sy något av. Färgen är svårfotograferad, men jag tror att jag lyckades fånga den på ett ungefär. Anyhow, nu vill jag tillbaka till symaskinen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar