söndag 10 januari 2016

WIP: tredje delen av höstplanen

Ingen kan påstå att det är höst längre, det har ju blivit nytt år, jag har åkt både skidor och skridskor och temperaturen har tidvis sjunkit riktigt lågt. Enligt varje tänkbar måttstock har jag alltså misslyckats med tredje delen av min höstplan, nämligen att sticka en tjock randig sjal. Så här ser den ut just nu:
Garnet är Vålberggarn från Wålstedts Textilverkstad, och mönstret är Duke St. Shawl av Glenna C., en designer jag gillar mycket.
Nu gör det inte så mycket att den här inte blev klar innan kylan kom, för jag har en sådan här sjal sedan tidigare:

Den är stickad i Abuelita merino worsted, och är mjukare än vad den randiga kommer att bli, men också lite mindre. En räddare i nöden den här vintern är den i alla fall, och jag är säker på att den randiga också kommer att göra en god insats.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar