tisdag 26 januari 2016

WIP: på jobbet, för jobbet

Jag får skynda mig och skriva ett work in progress-inlägg om de här innan de blir klara, det är ganska nära.
Man måste ju ha en kafferaststickning, eller hur? Flerfärgsstickning är lite bökigt att släpa med sig, tycker jag, så jag har ett par halvvantar på gång för det ändamålet.
För drygt ett år sedan var jag i Berlin och besökte garnbutiken Handmade Berlin. Bland många andra fina saker förälskade jag mig i deras stora koner med Noro Flower Bed (ull/silke/mohair) i fantastiska färger, och köpte 50 gram vardera av två olika färgställningar. Eftersom garnet spolades upp på koner och såldes utan etiketter har jag förstås inte den blekaste aning om vilka nummer dessa färgställningar hade, men den här blå-grön-lila är i alla fall den ena.
Frågan var sedan vad 50 gram räcker till, och jag kom fram till att halvvantar borde kunna vara lämpliga projekt för de här två garnerna. Det här är alltså första paret. Mönstret heter Glinda och är gratis. Jag tror att de här ska få stanna i skrivbordslådan på jobbet när de är klara, det kan nämligen vara ganska kallt på kontoret. Jag har visserligen ett par gamla halvvantar där redan, men de här är snyggare. Snart får vi se hur bra man jobbar i silke och mohair!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar