måndag 4 januari 2016

FO: randig kofta

Min randiga kofta blev klar dagen före julafton, och den blev precis som jag hade tänkt mig den.
Ursäkta de lite murriga bilderna, de är tagna i en stuga i vinterskymning.
Redan när jag köpte garnet hade jag ju planer på en bredrandig kofta. Tidigare i höstas kom jag på att Harvest skulle kunna vara ett lämpligt mönster, och när oket var klart stickade jag ärmarna för att sedan kunna sticka vidare på kroppen tills någon färg tog slut.
Den första färgen som tog slut var den mörkaste grå, föga förvånande eftersom jag hade använt den till oket. Koftan blev ändå mysigt lång, och jag gillar allt med den. Färgerna har bra kontrast och passformen är lagom lös utan att vara säckig. Garnet är ganska strävt och luktar lite får, vilket jag tycker är mysigt. En riktig höjdarkofta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar