onsdag 2 september 2015

Oillustrerat

Jag har egentligen saker jag skulle kunna visa upp, men jag lyckas aldrig ta några vettiga bilder. Bland annat har jag stickat färdigt min Featherweight, men jag behöver assistans för att ta koftbilder och det har inte blivit av. Ett av mina pågående stickprojekt är hemligt och kommer därför inte att få något WIP-inlägg, utan förevisas först när det är färdigt.
Slutligen har jag sytt en provversion av klänningen Francoise i det gröna f.d. duktyget som brukar få ställa upp för första versionen av symönster. (Brukar? Det är väl tredje gången eller så.) Jag har ansträngt mig en del för att få mönstret att passa mig. Jag har lång överkropp, så jag förlängde livet lite, och fick då öva på hemska saker som att rita om insnitt (heter det väl?) på fri hand. På provversionen visade det sig att insnitten satt för högt upp (en del av längden i överkroppen sitter uppenbarligen ovanför bysten), så jag har flyttat ner dem på mönsterdelarna och känner mig nu ganska redo att göra ett nytt försök med ett tyg med högre affektionsvärde. Kanske i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar