måndag 7 september 2015

FO: Featherweight (också äntligen)

Det tog ett tag att sticka den, och ytterligare ett tag att få den fotad, men här är den, min Featherweight.
Det är en kofta av ett slag som jag aldrig brukar använda: kort och utan knäppning. Kanske kommer jag ständigt att gå omkring och dra i den nertill eller framtill, men än så länge har det gått bra. Det är också första gången jag stickar en kofta med trekvartsärm (eller vad det nu är för längd), jag brukar vara av övertygelsen att om jag behöver en kofta behöver jag vara varm om hela armarna, men på den här tycker jag att det passar.
Det enda som faktiskt stör mig är att ärmarna är så smala. Jag vet inte om min stickfasthet var fel, jag tror inte det eftersom resten av koftan har de mått den ska. Kanske stickar jag en till en vacker dag (i lin kanske?), men då gör jag nog en större storlek rakt av.
Garnet är Drops Lace och färgen är vad de kallar vinröd (även om jag inte håller med om det namnet). Hela koftan väger bara 80 gram, den är alltså väldigt tunn, men eftersom garnet till stor del består av alpacka kan den nog ändå värma.
Balkongen i höstsol är ingen dum plats att ta bilder. Ingen dum plats att vara i största allmänhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar