lördag 20 juni 2020

FO: matchande tröjor

Lilla Karlsö, som jag höll på med förut, har varit färdig ett tag men inte visats upp här. Sedan har jag dessutom stickat en liten kofta i samma garn, så syskonen kan matcha varandra till vintern (om jag nu har lyckats med storlekarna så att de passar samtidigt).
Den större tröjan är alltså Lilla Karlsö i storlek 3-4 år, garnet är betydligt tunnare än det rekommenderade men jag fick ändå rätt stickfasthet och tänker mig att det blir en lätt men ändå varm tröja.
Till den lilla koftan har jag använt maskantalet från gratismönstret Sunnyside i storlek 3-6 månader, men stickat den i slätstickning för att jag tyckte det passade bäst med ränderna.
Jag har ingen aning om ifall storlekarna blev rätt, den randiga blev nog större än vad jag hade trott, men de växer ju fort i början, de små liven, så den kanske blir lagom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar