fredag 8 november 2019

FO: mössa och sockar till liten person

Jag har en liten lista på saker som lillkillen kan tänkas behöva nu när det blir kallare, och sakta men säkert bockar jag av det ena efter det andra på den. Till att börja med stickade jag en mössa för att matcha tröjan jag stickade i somras.
Det blev en Garter Ear Flap hat med tvåfärgsmönstret från tröjan. Jag kände att det var lite av en hederssak att sticka en mössa till den här vintern också, men hittills har han mest använt öronlappsmössan jag sydde för ett tag sedan, samt en i samma modell men i ull - den ska få ett eget inlägg, för den är så bra!
Sedan plockade jag fram ett par restgarnsnystan, ett rött och ett flerfärgat, och stickade ett par sockar. Det är det tredje paret jag har stickat åt honom, det första paret har lite för korta skaft för min smak, sedan dess har jag stickat ett par till som visst aldrig hamnade på bloggen. Det händer ganska ofta att något av paren är på vift när man behöver dem, så ett par till kändes som en bra idé.
Nu har jag börjat på ett par små vantar, och så har jag ju utlovat bild på den sydda ullmössan, så jag återkommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar