tisdag 22 oktober 2019

Tröja med fiskar

Jag skrev för ett tag sedan att jag hade köpt tyg med en öronlappsmössa i åtanke. Det kändes inte riktigt rätt att hugga in på ett nyköpt tyg med ett så litet projekt, som går att göra av överblivna snuttar och hörn, så allra först har jag sytt en tröja av de nya tygerna.
De små prickarna på ärmarna är fiskar, fast det inte riktigt syns. Tygerna är från Ohlssons tyger, jag hade lite svårt att hitta något som inte var alldeles för pastelligt, men de här små fiskarna blev jag lite förtjust i.
Mönstret är Ringer Tee från Brindille and Twig i storlek 18-24 månader. Den funkar fint, och jag lär sy fler, både kortärmade och långärmade, kanske med vanlig fåll istället för midjemudd ibland. Jag ska försöka åka på Syfestivalen i helgen och ser fram emot att köpa på mig lite roliga trikåtyger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar