fredag 22 november 2019

Sytt på sistone

Jag har sytt lite mer till lillkillen. Jag syr i och för sig till mig själv också, men det är ont om tillfällen när jag är ostörd hemma i dagsljus (i ärlighetens namn är det ont om dagsljus över huvud taget), så de kläderna fastnar liksom inte på bild. Istället kan jag presentera en liten tröja med rävar på.
Mönstret är återigen Ringer Tee i storlek 18-24 månader, men den här gången utan midjemudd. Tyget med rävar kommer från Elvelyckan design och följde med mig hem från Syfestivalen för några veckor sedan, och tyget till hals- och ärmmuddarna hittade jag bland mina rester.
Sedan har jag sytt en till öronlappsmössa i ullfrotté och ullribb, och den är riktigt, riktigt bra.
Jag har ju sytt en overall i ullfrotté, som nog är ett av sonens mest använda plagg och som fortfarande passar alldeles utmärkt. När jag rotade lite bland mina tygrester upptäckte jag att jag hade en bit kvar som var större än vad jag mindes, så jag sydde en öronlappsmössa av den, med kant och öronlappar i ullribb. Den har också redan använts flitigt, och jag litar på att den kommer att stå pall för ganska mycket vinterväder.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar