torsdag 24 mars 2016

WIP: sockstickning

Förutom att jag fortfarande stickar på en kofta (snart klar!) och en sjal (snart klar om man följer mönstret, men jag ska göra den större) har jag en sockstickning på gång för kafferaster och resor.
Mönstret heter Nine-to-five socks och är gratis. Det som ser ut som flätor är egentligen inte flätor, för man byter inte plats på maskorna utan trixar med ihopstickade maskor så att det ser ut så här. Jag tror att resultatet blir lite töjbarare än om det verkligen hade varit flätor. garnet är Drops Delight, och placeringen av det gröna partiet runt hälen är ren slump, om någon undrar.
Nu är frågan om jag ska sticka vidare på dessa sockar under påskhelgen eller spara dem till nästa veckas kafferaster. Alla dessa val.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar