onsdag 9 mars 2016

Semesterinköp, del 2

Jag har alltså varit på semester i Californien, och nu när min hjärna fungerar lite bättre, och när garnet har tagits ut ur frysen och blivit fotograferat i nästan-dagsljus, kan jag visa upp resten av mina inköp.
De tre härvorna längst till vänster beställde jag på nätet. Jag har läst mycket bra om Hazel Knits på olika bloggar och på Ravelry, och nu ville jag prova deras garn. Det här är Artisan Sock i färgen Henna, som ska bli en kofta en vacker dag, kanske en Emelie eller en Grace.
Nästa härva kommer från A Verb for Keeping Warm och är inköpt i deras väldigt fina och trevliga lilla butik i Oakland. Garnet heter Even Tinier Annapurna, och färgen är Tumbleweed. Jag trodde inte att jag någonsin skulle komma hem med en härva garn som är så här blek och gulaktig, men det är något glansigt och guldaktigt över den som gör att jag vill sticka en riktigt lyxig sjal, kanske en Golden Orchids.
Den ceriselila härvan längst till höger är en ren souvenir. Jag hamnade i en liten garnaffär i den lilla staden Eureka, North Coast Knittery heter butiken. Sortimentet var väl lite blandat, men det här väldigt lokalproducerade garnet, Lost Coast Yarn, kunde jag inte motstå. Det verkar bara säljas i just den här affären, även om det också verkar finnas på Etsy ibland. De flesta av färgerna var mer dämpade och också väldigt fina, men jag tilltalades ändå mest av den här färgen, Raspberry Sorbet. Vad det ska bli vet jag inte än, det är ett bulky-garn och alltså inte så många meter i denna hundragramshärva, och jag måste fundera på vad det egentligen räcker till.
Sådär, nu har jag fyllt på förråden ordentligt. Och tur är väl det, för det visade sig att våren inte hade hunnit komma medan jag var bortrest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar