söndag 8 november 2015

Hur det går med höstplanerna

Sedan jag började drömma om mina höstplaner för stickningen för precis en månad sedan (argh, jag är så dålig på att uppdatera!) har jag faktiskt avslutat två av mina hemliga projekt och börjat tänka på saker till mig själv. Till att börja med grävde jag fram mina restnystan av sockgarner och började på en socka. En bild på själva det pågående projektet kommer en annan dag, det ligger på jobbet för att jag ska kunna sticka på kafferasterna. Nedan ser ni istället den andra halvan av restgarnshögen, som väntar på att bli socka nummer två.
Det vita nystanet hör dock inte dit. Det är en av de tre härvorna från Amsterdam, som jag har börjat sticka en provlapp av för att se vad för slags kofta de kan bli. Det verkar lovande. Min preliminära plan är att ha både sockar och kofta klara till jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar