torsdag 12 november 2015

WIP: Restgarnssockar

Här har vi alltså bildbevis på att jag har börjat på en restgarnssocka. De nystan som syns på bilden, det blåspräckliga och det gröna, hade jag mest kvar av, så de räcker nog till hela sockan. Sedan hade jag småskvättar kvar av en till blå variant och en grå, men de får bara vara med en bit på vägen, tills de tar slut.

I vanliga fall (=tre gånger hittills) när jag stickar sockar från tån och upp använder jag det här mönstret för hälen, vilket ger en förstärkt häl som verkar tåla ganska bra att traska runt i kängor hela vintern. Nu tänkte jag variera mig och göra en Fleegle Heel, eftersom de lär sitta väldigt bra på foten. Jag vet inte om den håller i längden, men jag vill ändå prova.
Sockar är ett bra projekt att sticka på kafferasterna på jobbet eftersom de är så små och portabla, men nackdelen är att det kanske inte blir så uppskattat när man tar av sig de sockar man har på sig bland kollegorna för att prova passformen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar