måndag 1 april 2019

FO: Prickiga linjer

De här vantarna började jag på för länge sedan, men olika saker har kommit emellan. Först hade jag ont i handen, och när jag började kunna sticka igen hängde jag på mysteriestickningen, som tillfredsställde mitt behov av flerfärgsstickning rätt länge.
Efter första vanten tog det ett tag innan jag kände mig sugen på att börja på vante nummer två, men när jag väl lade upp till den blev jag lite fast och stickade färdigt den utan att sega mig alltför mycket.
Jag som först inte tyckte att de här var något för mig har nu blivit ganska förtjust i de färdiga vantarna, men jag behöver inte direkt fler par, så jag är osäker på om jag ska behålla dem. Vantsäsongen börjar lida mot sitt slut, så de får ligga i presentlådan tills vidare, och om de inte har blivit bortskänkta till hösten kanske de får flytta över till mitt eget vantförråd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar