måndag 4 februari 2019

WIP: Vintervinge

Min nästa kafferaststickning efter de små alpackavantarna är ett lite större projekt till mig själv. När jag var på Gotland för lite mer än ett år sedan köpte jag en härva garn i en mysig orangebrun färg (orange färgat på grått garn), som jag så småningom kände ville bli en rektangulär spetsstickad sjal. Mönstret jag till slut bestämde mig för heter Vintervinge och gick väldigt lätt att memorera, så det funkar fint att sticka medan man pratar, dricker kaffe eller lyssnar på presentationer.
Jag hade några andra kandidater till mönster också, till exempel No Place Like Home, Something Borrowed och Salix, men Vintervinge verkade passa garnmängden bäst. Jag får väl sticka tre rektangulära sjalar till för att testa de andra mönstren, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar